Dersin Adı | Pazarlama İlkeleri ve Satış |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT 205 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama kavramının bir parçası olan satış hakkında hem teorik hem pratik bilgi sunmaktır. Bu nedenle, ders öncelikle pazarlamanın temelleri hakkında kapsamlı bir teorik bilgi sağlayacak, daha sonra satış tekniklerine geçecektir. Anlatılacak olan tekniklerle de öğrenciler günlük hayatlarında satışı etkin bir biçimde uygulayabileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında ilk haftalarda pazarlamanın temelini oluşturan kavramlar tartışılacaktır. Devam eden haftalarda satış temelini oluşturan mamul karması, tutundurma ve tüketici davranış modelleri üzerinde durulacaktır. Temel teori ve kavramların ardından öğrencilere etkin satış planlanama, satış yöntemleri ve müşteri ilişkilerine ilişkin teorik ve pratik bilgiler verilecektir. Dersin son haftalarında öğrenciler almış oldukları teorik ve pratik bilgileri kullanarak hazırladıkları ödevler sayesinde ders sürecinde öğrendiklerini uygulamaya dökebilecekler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı Pazarlamaya Genel Bakış | |
2 | Pazarlamada Temel Kavramlar Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Sistemi | Prof. Dr. Semra Aytuğ Dr. Nihan Özgüven Pazarlama Yönetimi Detay Yayıncılık. |
3 | Pazar Analizi Pazar Bölümlemesi ve Hedef Pazar Seçimi Marka ve Ürün Konumlandırma | Prof. Dr. Semra Aytuğ Dr. Nihan Özgüven Pazarlama Yönetimi Detay Yayıncılık. |
4 | Mamül Dizisi ve Mamül Karması Mamül Yaşam Döngüsü Mamül Farklışatırma ve Pazarlama Stratejileri | Prof. Dr. Semra Aytuğ Dr. Nihan Özgüven Pazarlama Yönetimi Detay Yayıncılık. |
5 | Tüketici Davranışları ve Modelleri | Prof. Dr. Semra Aytuğ Dr. Nihan Özgüven Pazarlama Yönetimi Detay Yayıncılık. |
6 | Tutundurma ve İletişim Süreci Tutundurma Karması Satış ve Reklam | Prof. Dr. Semra Aytuğ Dr. Nihan Özgüven Pazarlama Yönetimi Detay Yayıncılık. |
7 | Satış Geliştirme Satış Gücünün Örgütlenmesi Kişisel Satış Halkla İlişkiler | Prof. Dr. Semra Aytuğ Dr. Nihan Özgüven Pazarlama Yönetimi Detay Yayıncılık. |
8 | Arasınav | |
9 | Satışın temel ilkeleri Satış Süreci Satış Çeşitleri ve Yönetimi | Dersin öğretim görevlisinin sağlayacağı dökümanlar |
10 | Sağlık Kurumlarında Satış Sağlık Kurumlarında Satış Geliştirme Satışçının Özellikleri | Dersin öğretim görevlisinin sağlayacağı dökümanlar |
11 | Satışta Empati ve İkna Müşteri ile İletişim Müşteri İtirazları ve Yanıtlandırma | Dersin öğretim görevlisinin sağlayacağı dökümanlar |
12 | Müşteriyi tavlama: Tüketici ve Marka Bağlılığı Sağlık Kurumlarında Pazarlama ve Satış Etiği | Dersin öğretim görevlisinin sağlayacağı dökümanlar |
13 | Dönem Ödevi Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Dönem Ödevi Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Dönem Tekrarı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Paco Underhill, Neden satın alırız?; Optimist yayınları, 2012 (Ocak) John S. Gammon, Satın alma ve satış yönetimi; Epsilon yayınevi, 1997 Tuba Üstüner ve David Godes, 2006, Harvard Business Review Makalesi Doç. Dr. Muhittin Karabulut, Tüketici davranışı; İÜ İşletme Fakültesi, 30. Yıl yayınları (10), 1985 (2. Baskı) Yavuz Odabaşı, Tüketici davranışı; Mediacat yayınları, 2009 Remzi Altunışık vd.; Modern pazarlama; Değişim yayınları; 2006 (2. Baskı) Mahit Nakip, vd., Güncel pazarlama yönetimi, Detay yayıncılık, 2012 Heinz Goldman, Müşteri kazanmak; İlgi yayınları, 1989 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | |
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir | X | ||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest